Kezdőlap » » Irány a Macskarév! - társasjáték


Irány a Macskarév! - társasjáték

 

Ár:
30,00 € ( Ár az adót tartalmazza! )

Vásárolni kívánt mennyiség:
 db 

Rövid tartalom...

Elkészült az Irány a Macskarév! elnevezésű társasjáték, adták hírül a készítők a sajtó képviselőinek. A több hónapos előkészület és munka meghozta gyümölcsét és mostantól megvásárolható a csallóközi társasjáték nem csak csallóközieknek.

A játék célja, hogy megismertesse a Csallóköz lakóit magával a Csallóközzel és másoknak is meséljen Európa legnagyobb szárazföldi szigetének történelméről és népi mondáiról. A Szlovákiai Magyar Művelődési Intézet igazgatójának, Huszár Lászlónak a kezdeményezésére a játékot Angyal Sándor tervezte és Kiss Márti rajzolta. „A társasjátékot két, a Tündér Ilonáról, illetve a Szent Lászlóról szóló kifestő előzte meg, melyeket szintén Kiss Márti rajzolt. Majd amikor felmerült a társasjáték ötlete, először nem akarta vállalni a sok munkára hivatkozva, ám mikor összeült a társaság júliusban és Sanyi megmutatta a skiccet, rábólintott” – meséli Huszár László. A „vizualizáció mesterének” is nevezett Márti nélkül azonban a játék nem születhetett volna meg. „Szerettem rajzolni a játékot, de sok segítséget kaptam Sanyitól abban, hogyan is álljon össze a teljes kép, milyen mondák alapján legyen végül egésszé a játék. Kicsit bonyolult volt és sokáig is tartott, de sikerült és én élveztem a munkát. Nagyon sok mindent nyújtott nekem és tanulságos volt számomra, de biztosan tanulságos lesz a diákok számára is. El tudom képzelni, hogy akár iskolákban, a napköziben is játsszák majd a gyerekek” – ecsetelte Kiss Márti a játék rajzolója.

A játék lényege, hogy a start mezőről a célig jusson az ember. Persze ez nem olyan egyszerű, mint a gyermekkori kedvenc, az „Ember, ne mérgelődj!” játékban, hiszen itt több útvonalon is elindulhat a vándor. Minden attól függ, a játék kezdetekor kihúzott feladatlapon szereplő kihívás merre viszi az utazót. A játékot különböző úgy nevezett „akciómezők” segítik, illetve nehezítik. A zöld mezőkre lépve például a játékosoknak egy-egy kvízkérdésre kell választ adniuk, s a helyes válaszért jutalomban részesülnek. Rossz válasz esetén pedig kénytelenek kimaradni a dobásból. Így nem csak egy izgalmas játék részesei lehetnek a játékosok, de tanulhatnak is, hiszen a 100 darab kvízkártya több játék után ismétlődhet, így akarva akaratlanul ragad rá a tudás a játékosokra.

A kártyákon szereplő kérdések összeállításához a játék megalkotóinak nagyban segítségükre volt a szakirodalom, Csaplár Benedek és Ipolyi Arnold csallóközi beszámolói és gyűjtései, valamint a 20. század egyik legnevesebb Csallóköz-kutatójának, Marczell Bélának a gyűjtései, amelyek a játék által még jobban megmaradnak az utókor számára. „A cél az volt, hogy egy olyan játékot találjunk ki, amely nem csak bemutatja a Csallóközt, de aki játssza azt, akarva-akaratlan tanul is róla és annak mondavilágáról” – mondja Angyal Sándor. „A játék lényege, hogy a Csallóközt bejárva feladatok teljesítésével kell eljutnia a játékosnak Tündér Ilonához, aki a monda szerint a Macskaréven túl, Ilka szigetén él tündéreivel. A vándorok az útjuk során több csallóközi települést érintenek, számos mondai- és kitalált alakkal találkoznak, sőt, ki is rabolhatják őket a banditák” – teszi hozzá Sándor.

YjE0MjE0Ym